وبلاگ آفتاب
در قالب یك دوره تخصصی؛

تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب بر مبنای کتاب شهید آوینی بررسی گردید

تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب بر مبنای کتاب شهید آوینی بررسی گردید

به گزارش وبلاگ آفتاب، سیدمحمدرضا میری توضیحاتی را در رابطه با دوره تخصصی تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب که به بررسی 400 پوستر تاریخ گرافیک ایران پرداخت، ارائه کرد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به انتها رسید.
سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره ی این دوره به خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال قبل و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و بعد از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.
وی اضافه کرد: اما امسال در فرصتی فراخ تر و در دوره ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه بعد از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، مهارتهای اجرائی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت کنندگانی که مایل بودند، تمرین ها و پروژه های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه ای جداگانه به ارائه و نقد آنها پرداختیم.
میری در آخر اظهار داشت: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

1403/02/09
14:24:59
itemprop="bestRating">5
130
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد