در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛
سرمایه گذاران پشتمان را خالی کردند
وبلاگ آفتاب: مجید ابراهیم زاده کارگردان کنسرت نمایش پاهای آدم چقدر می تونه دراز باشه؟! با اشاره به مشکلات تولید این نمایش، درباره ی کارهای جدیدش توضیحاتی ارائه داد.
مجید ابراهیم زاده کارگردان نمایش «پاهای آدم چقدر می تونه دراز باشه؟!» که بتازگی اجرای خودرا در تالار حافظ به انتها رسانده است درباره ی ادامه اجراهای نمایش در سالنی دیگر به خبرنگار مهر اظهار داشت: برای ادامه اجراها برنامه هایی مد نظر داریم و درخواستمان را به چند سالن دولتی و خصوصی ارائه کردیم و درحال حاضر منتظر جواب هستیم. فیلم نمایش نیز به زودی آماده می شود و می توانیم در اختیار سالن ها قرار دهیم.
وی افزود: امیدوار هستم نمایش بتواند ادامه پیدا کند و پس از پردیس تئاتر تهران و تالار حافظ نیز در تماشاخانه دیگری به صحنه برود. نمایش در اجرای دومش در تالار حافظ خیلی منسجم تر و پخته تر شده بود. چون در تالار حافظ مخاطبان بیشتری داشتیم بازیگران نیز انرژی مضاعفی برای اجرا داشتند.
این کارگردان درباره ی اجرا در وضعیت این روزهای جامعه بیان کرد: متاسفانه باتوجه به شرایطی که این روزها پیش آمده است برای اجرا گرفتار مشکلاتی شدیم به این شکل که کار چند تهیه کننده و سرمایه گذار داشت که پشتمان را خالی کردند و حاضر به سرمایه گذاری نشدند و ما مجبور شدیم نمایش را با هزینه شخصی و کنار آمدن بچه ها با بودجه و امکانات اندک نمایش و تامین قسمتی از وسائل مورد نیاز کار توسط خودشان، به صحنه ببریم اما خوشبختانه اجرا با بازخورد بسیار خوبی روبرو شد و همانطور که تالار حافظ از ما انتظار داشت تا مخاطبان را با تئاتر آشتی دهیم، این صورت گرفت و نمایش مورد توجه زیادی قرار گرفت.
ابراهیم زاده درباره ی برنامه های آینده گروهش توضیح داد: اگر اجرای مجدد «پاهای آدم چقدر می تونه دراز باشه؟!» میسر نشد در نظر داریم برای اجرای یک کنسرت تئاتر دیگر آماده شویم. این نمایش به لحاظ متن و موسیقی سنگین تر از نمایش قبلی است و اجرائی جذاب تر و منسجم تر از کار در خواهد آمد و تعداد زیادی از اعضای گروه قبلی بعلاوه افراد جدید نیز در آن حضور خواهند داشت. درخواست اجرای نمایش که البته هنوز در مرحله نگارش است و نامش معین نیست برای تالار حافظ و سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر داده شده که هرکدام مورد موافقت قرار گیرد در همان سالن اجرا می رویم.
این کارگردان درباره ی مفهوم واژه «کنسرت نمایش» که این روزها به هر نمایشی که در آن از موسیقی زنده استفاده شده، اطلاق می شود، بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب در ایران اپرا اجرا می شد که تلفیقی از موسیقی کلاسیک و هنرهای نمایشی بود و بازیگران خودشان خوانندگی کار را برعهده داشتند اما چون پس از انقلاب به سبب محدودیت هایی که برای خوانندگی بانوان وجود داشت اجرای اپرا منسوخ شد هنرمندان تئاتر و موسیقی برای اجراهای اینچنینی دست به تمهیداتی زدند و به اجرای کنسرت نمایش روی آوردند که در آن صدای خوانندگان زن نه بصورت سولو بلکه در بک شنیده شود و حتما هم ضرورتی نداشته باشد که بازیگر و خواننده نمایش ها یکی باشد.
وی در آخر تصریح کرد: البته این اواخر شاهد اجراهایی هستیم که در آن بازیگران نمایش همزمان به خوانندگی هم می پردازند و نمایش ها درحال نزدیک شدن به فضای اپرا هستند مانند اجرای «دیو و دلبر» که بتازگی در تالار وحدت روی صحنه بود. البته در نمایش ما این اتفاق رخ نداد و تنها در موقعیت هایی کروه کُر نمایش حرکات فرم هم انجام می دادند اما تلاش داریم که در اجرای بعدی شاهد فضاسازی و اجرای قوی تری از گروه کُر باشیم و بازیگران نیز بتوانند همزمان خوانندگی هم بکنند. چون بسیاری از بازیگران تئاتر ما تجربه خوانندگی ندارند و حضور در چنین نمایش هایی برایشان چالش جذابی خواهد بود و علاقمند هستند که این تجربه را داشته باشند.
کنسرت نمایش «پاهای آدم چقدر می تونه دراز باشه؟!» درباره ی وودی آلن و فیلمی است که بعد از ۵ سال وقفه در فیلمسازی، می خواهد درباره ی ۲ شخصیت ادبی تاثیرگذار، کافکا و صادق هدایت بسازد، اما داوطلبانی که برای نقش اصلی به او مراجعه می کنند، همگی زن هستند. همین طور همزمان به یکی از پرونده های دادگاهی او که متهم به آزار جنسی دخترخوانده اش شده و روایتی واقعی است نیز پرداخته می شود...
منبع: aftablog.ir
itemprop="bestRating">5
532
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب