در تالار وحدت؛
سینماحقیقت به ایستگاه انتهایی رسید
وبلاگ آفتاب: به گزارش وبلاگ آفتاب، هفدهمین دوره از جشنواره مستند سینمای ایران سینماحقیقت در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از مدیران و مستندسازان و با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» امشب دوم دیماه با حضور تعدادی از مستندسازان در تالار وحدت اجرا شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما، مهدی آذرپندار رئیس انجمن سینمای جوانان و... همچون میهمانان این مراسم بودند. این مراسم با نوای سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای محمدرضا شهیدی فر شروع شد. در آغاز مراسم قطعه ای به رهبری بهزاد عبدی و با همراهی ارکستر موسیقی نواخته شد که در پس زمینه آن تصاویری از کودکان غزه را نمایش می داد.
در انتها این قطعه با اعلان اینکه «اینجا چراغی روشن است» از همه قربانیان غزه و کودکانی که در خاک آرمیده اند و مادران یاد شد. در ادامه محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره از یادبودی که برای قربانیان غزه انجام شد تشکر و بیان کرد: روزهای سختی را به سبب شدت کار پشت سر گذاشتیم. گروه بیشماری از مشاوران با ما همکاری کردند. از داورهایی که فیلمهای متفاوت و رنگین این دوره از جشنواره را انتخاب کردند و از هیات های داوری که ما را یاری کردند، ممنونم. وی افزود: جیمز لانگلی که یکی از فیلمهای مهم در رابطه با غزه را ساخته است و قبول کرد تا در این جشنواره کمک نماید، مهرداد اسکویی فیلمساز خوب، رضا میرکریمی فیلمساز مطرح و … از دیگر داورانی که همراه ما بودند، تشکر می کنم. سال جاری در جشنواره شاهد رقابت نسل های مختلف و درخشش جوانان بودیم. حمیدی مقدم اشاره کرد: آن چه جشن را شیرین تر و به یادماندنی می کند حضور جوانان است. جشنواره سال جاری جشنواره فیلمهای اجتماعی، انتقادی و پرسشگر بود؛ مستندهایی در رابطه با محیط زیست، در رابطه با خانواده، در رابطه با زیبایی های ایران، فیلم هایی در رابطه با زنان، نقصان ها و غم های مشترک. محمد حمیدی مقدم: ما درحال عبور از مسیری هستیم که طراحی نموده بودیم، هزینه های تولید بالا رفته و دست ما بعنوان نهاد متولی تولید در سینمای مستند خالی است، جناب آقای وزیر باید برای این مساله کاری کرد، سینمای مستند ایران، نیازمند توجه و حمایت جدی است وی افزود: فیلمهای صادق و امیدوار و فیلم هایی که مخاطب را به تکاپو و تلاش ترغیب می کرد، فیلم هایی که چاره ارائه می داد و تماشاگر را محصور در شرایط نمی دید. با بخش غزه به شکل جدی به مسئله غزه پرداختیم. فرصت گفتگو و تماشای آثار مختلف با افکار و سلایق متفاوت در این دوره فراهم گردید. وی در قسمت دیگر صحبت هایش بیان کرد: ما درحال عبور از مسیری هستیم که طراحی نموده بودیم، هزینه های تولید بالا رفته و دست ما بعنوان نهاد متولی تولید در سینمای مستند خالی است، جناب آقای وزیر باید برای این مساله کاری کرد، سینمای مستند ایران، نیازمند توجه و حمایت جدی است. هدف ما رسیدن به بازارهای منطقه ای و جهانی است و سینمای ما می تواند یک مرکز جهانی باشد. هدف ما صرفاً حضور جشنواره ای نیست و امیدوارانه به آینده سینمای مستند ایران چشم می دوزیم. در ادامه جوایز بخش مستند کوتاه بین الملل اعلام گردید. دیپلم افتخار مستند کوتاه بخش بین الملل به فیلم «سقف سنگی» ساخته رویا ربانی از ایران رسید. همینطور دیپلم افتخار مستند کوتاه بین الملل به فیلم «پورزال» به کارگردانی ماریا ماوتی و احسان فرخی فرد رسید. ماریا ماوتی در صورتیکه بغض کرده بود، اظهار داشت: خودم هر بار این فیلم را می بینم، بغض می کنم برای مردمی که نه خاک دارند نه آب دارند نه هوا دارند نه کار دارند. امیدی هم ندارند و این جایزه را به مردم سیستان تقدیم می کنم. در ادامه احسان فرخی فرد بیان کرد: از عوامل فیلم که چهار ماه شبانه روزی تلاش کردند و همینطور هیات داوران تشکر می کنم. جایزه بهترین مستند کوتاه بین الملل به مستند «ارتعاشاتی از غزه» به کارگردانی رحاب نزال رسید. وی در ویدیویی از بینندگان خواست به تحریم کالاهای رژیم اشغالگر قدس بپردازند و بعنوان شهروند و هنرمند صدای مردم غزه و کودکان باشند. سپس جوایز بخش مستند نیمه بلند بین الملل اهدا شد. در این بخش دیپلم افتخار مستند نیمه بلند بخش بین الملل به فیلم «مادر دانا مولود گنچ»» اثر سوینچ یشیل تاش رسید. جایزه بهترین مستند نیمه بلند بخش بین الملل به «انجمن کلاشینکف» اثر کریستف کربش رسید. ویدیویی از این فیلمساز پخش گردید و او از هیات داوران تشکر کرد. جایزه ویژه هیات داوران به مستند «در دست ساخت» اثر مارکوس تویوو اهدا شد. جایزه ویژه هیات داوران به مستند نیمه بلند «هم نوایی عاشقانه» ساخته آذر مهرابی اهدا شد. آذر مهرابی بعد از دریافت جایزه خود اظهار داشت: از هیات انتخاب و داوری بسیار تشکر می کنم. من دیشب حدود سی ثانیه آقای اسکویی را دیدم و به من گفتند از تو خیلی ممنون هستم که یک «فیلم» ساخته ای. من فیلمساز هستم و دوست دارم باز هم فیلم بسازم. نخستین پلان های این فیلم برای سال ۹۷ و آخرین پلان های فیلم برای ۱۴۰۲ است. برای سینمای مستند باید فکری کرد. دوربین من در روند ساخت خراب شد و من نمی توانم دوربین یا ست مونتاژ بخرم و مجبور هستم این جایزه را به صاحب خانه ام بدهم. سینمای مستند پشتوانه شغلی ندارد. من از صندوق اعتباری کمک خواستم و بعد که لیست انتظار هنرمندانی که برای کمکی ۱۰ میلیون تومانی را در صف دیدم، شرمنده شدم. سپس هانا پولاک داور این بخش در صحبت های کوتاهی عنوان کرد: امیدوارم همه مردمان دنیا در صلح زندگی کنند. فیلم مستند تصویر دقیق تری برای چگونگی مواجه با مشکلات جهانی ارائه می دهد. فیلمهای حاضر در جشنواره به ما آگاهی بسیاری در رابطه با بسیاری از مسایل داد و از این بابت از همه دوستان تشکر می کنم. در ادامه جیمز لانگلی دیگر داور این بخش بیان کرد: خیلی خوشحال هستم که شانس بودن در کنار مردم ایران را دارم. در وضعیتی که تمامی مردم دنیا در رنج هستند، خوب است که به تماشای فیلمهای مستند که راهکار می دهند، بنشینیم. این نخستین باری نیست که من به ایران می آیم. پیشتر حدود یک سال و نیم در ایران زندگی کرده بودم و باید بگویم جشنواره «سینماحقیقت» همانند مردم ایران بسیار میهمان نواز است. دوست دارم به هموطنان آمریکایی ام بگویم، به ایران سفر کنند. در ادامه مهرداد اسکویی یکی دیگر از داوران بخش بین الملل اظهار داشت: تاریخ در این نقطه از جغرافیا به تماشای فیلم مستندسازان و ترسیم دغدغه ها و جنگ ها و مصیبت ها برای ارائه چاره ای، نیاز دارد. این فیلمها می توانند پیامرسان کسانی باشند که درد دارند اما صدایشان به گوش جهان نمی رسد. خوشحال هستم که بخشی از این جشنواره بودم. در این دوره فیلمسازهای زن ایرانی در دورترین نقاط ایران فیلمهای مستند ساختند که واقعا شگفتی آفرین بود. او در آخر با اشاره به مضامین فیلمها عنوان کرد: امیدوارم آورده این جشنواره صلح باشد. سپس جوایز بخش مستند بین الملل اهدا شد. دیپلم افتخار مستند بلند بخش بین الملل به مستند «زندان مرکزی ولادیمیر» به کارگردانی جولیا بابکووا اهدا شد. جایزه ویژه هیات داوران مستند بلند بخش بین الملل به مستند «ستار الکلاسیکو» به کارگردانی هادی شریعتی رسید که در سخنانی بیان کرد: در لحظه ای که من اینجا ایستاده ام همکارانی دارم که در شغل های دیگری هستند و کار می کنند. وضعیت سینمای مستند ما نیازمند یک بازبینی جدی است. جایزه بهترین مستند بلند بخش بین الملل به مستند «نخ طلایی» اثر نیشتا جین اهدا شد. در ادامه این مراسم محمد حمیدی مقدم با حضور روی صحنه اظهار داشت: جشنواره فیلم «کازان» جشنواره ای مهم می باشد که برای نخستین بار از واژه اسلام بهره برده است و هر ساله به سینمای ایران توجهی ویژه دارد. این جشنواره با هدف همگرایی دینی در کازان انجام می شود. ما در جشنواره «سینماحقیقت» با عنایت به روابط بسیار عالی تاتارستان و ایران و رد و بدل کردن فرهنگ و به سبب علاقه و عشق آنها به حوزه فرهنگی ایران حس کردیم این روابط نیازمند گسترش است. ما به علل مختلفی همچون ترکیب داوران مختلف از کشورهای اسلامی و برگزاری مداوم جشنواره کازان در هفت سال و برای سپاس و تقدیر از میلیوشا آیتوگانووا از او قدردانی می نماییم. سپس با حضور حمیدی مقدم و رضا میرکریمی از میلیوشا آیتوگانووا داور این بخش قدردانی گردید. همینطور رضا میرکریمی در صحبت های کوتاهی اظهار داشت: بلندنظری همراه با مدارای این جشنواره سبب می شود گردهمایی خوبی از همه استعدادهای کشورهای اسلامی را در آن ببینید. آیتوگانووا هم بیان کرد: پیش از هر چیزی از محمد خزاعی تشکر می کنم. سبب خوشبختی من بود که در کازان در خدمت شما بودیم. هرسال کیفیت فیلمهای ایرانی بیشتر از قبل می شود. دوستی ایران و جشنواره کازان تبدیل به سمبل و نمادی شده که در آینده می تواند پیام آور اهداف مشترک بسیاری باشد. در قسمت دیگری از مراسم اختتامیه، آرلین کلمشا استاد دانشگاه و پژوهشگر به صحنه آمد و بیان کرد: پیش از هر چیز از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تشکر می کنم که شرایط ایران آمدن من را فراهم کردند. لحظه های ملاقات ما بسیار تراژیک است و کودکان بسیاری در غزه کشته می شوند. ما بعنوان فیلمساز نباید اجازه بدهیم که فلسطین باردیگر فراموش شود تا حقوق بشر باردیگر به فلسطین تاریخی بازگردد. وی ادامه داد: یکی از دغدغه های روشنفکر فلسطینی ادوارد سعید، بخشیدن صدا به فلسطینیانی بود که صدا از آنها سلب شده است. نویسنده لبنانی هم می گفت سکوت را باید به کلمات تبدیل کرد. امروز صدای فلسطین، فریادی برای پایان ظلم و جنگ است. با پخش تصاویری از سردار حاج قاسم سلیمانی، بخش اهدای جایزه سرباز وطن شروع شد. جایزه سرباز وطن به مستند «عیدوک» به کارگردانی امیر عسکری اهدا شد. در ادامه عاید نبا فیلمساز فلسطینی در کنار محمد خزاعی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجلیل از وائل الدحدوح خبرنگار الجزیره در غزه روی سن رفتند. عاید نبا بعد از دریافت لوح تقدیر وائل الدحدوح اظهار داشت: جشنواره «سینماحقیقت» به وعده اش که نشان دادن حقیقت است، عمل کرده است. آنچه که من دیدم این بود که غزه بخش مهمی از جشنواره بود. اینجا مستند یک کنش مقاومتی است و ما با وائل الدحدوح تماس گرفتیم و او می داند ما امروز در رابطه با اش صحبت کرده ایم. فلسطینی ها در مقابل سوال آزادی یا مرگ قرار گرفته اند. امیدوارم همه شما مردم غزه را در قلبتان نگه دارید و به احترام مردم غزه از جای برخیزید. در ادامه مراسم اسماعیلی وزیر ارشاد هم در سخنانی بیان کرد: جشنواره سال جاری بر اساس گزارش های خوبی که سازمان سینمایی و آقای حمیدی مقدم عنوان کردند به لحاظ کمی و کیفی راه خویش را طی می کند و این سومین سالی است که در دوره ی جدید جشنواره را برگزار می نماییم. وی افزود: دوستانی که جایزه گرفتند گلایه هایی را مطرح نمودند که درست است. در فضای کشور باید به راهکارهای دقیق و کاملا نقطه ای در قسمت های مختلف برسیم. امسال در حوزه فیلم کوتاه که انجمن ها متولی آن هستند همکاری خوبی صورت گرفت. بیشتر از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار مستقل قرار دادیم که به تک تک دفاتر فیلم کوتاه تزریق می شود. وزیر ارشاد: اقلیت نژادپرست ظالم، خشن و خون خوار که مدیریت این فضا را در سازمان های جهانی جلو می برند، دوست ندارند صدا و تصویری از ظلمشان پخش شود اما مستندسازان این مهم را انجام می دهند وزیر ارشاد تصریح کرد: در حوزه شهرستان حمایت های خوبی شده است. شاید یک سوم کارها از شهرستان ها به دبیرخانه می رسد. در سازمان سینمایی گزارشی اعلام گردید که از بیشتر از ۷۰ فیلم سینمایی حمایت شده است. این حوزه کار ساخت و تولیدش پرهزینه است. در گذشته با بودجه ای چند میلیاردی می شد از کارها حمایت کرد اما امروز این عدد به سی تا چهل میلیارد تومان رسیده است. اینها جهشی است که بخشی از آن به سبب جذابیت های جدیدی است که به حوزه کاری اضافه شده است مثل شبکه نمایش خانگی. کار ما حمایت جدی از این حوزه است. وی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته بخش عمده ای از حمایت ها توسط مجموعه های خارج از وزارت ارشاد انجام شده است که نیازمند توسعه است. مگر فارابی، انجمن سینمای جوان یا دیگر انجمن ها چقدر بودجه دارند. ما آمادگی این حمایت را داریم و دوستان من در سازمان سینمایی باید طرح هایشان را ارائه دهند. این نکته را همین جا عرض می کنم که اگر سال جاری از ۷۰ اثر مستند حمایت شده است، ما این آمادگی را داریم که سال بعد با ۲ برابر بودجه، تعداد ۲ برابر اثر را حمایت نماییم. اسماعیلی اشاره کرد: مسئله مهم امروز کشور مبحث آب است. ما از وزارت نیرو برای ساخت سریالی در حوزه آب درخواست حمایت کردیم. سینمای مستند بهترین دریچه برای آشنایی مردم با حقیقت ها است. «سینماحقیقت»، جشنواره ای است که به نام و عنوان خود وفادار است. سال جاری خیلی از مستندها در پشتیبانی از غزه بود که بیشتر از بیست هزار نفر جلوی چشم همه مردم دنیا در آن جا به قتل رسیدند. آیا خون مردم فلسطین کمرنگ تر از انسان های شریف دیگر نقاط دنیا است؟ چرا هیچ واکنشی نمی بینیم؟ وی افزود: اقلیت نژادپرست ظالم، خشن و خون خوار که مدیریت این فضا را در سازمان های جهانی جلو می برند، دوست ندارند صدا و تصویری از ظلمشان پخش شود اما مستندسازان این مهم را انجام می دهند. از محمد خزاعی درخواست حمایت بیشتر از مستندسازان را دارم تا امکان فعالیت بیشتر فیلمسازان جوانان برقرار شود. در قسمت بعدی مراسم مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری روی صحنه آمد و جایزه ویژه مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری را به مستند «بحران خاموش» ساخته محمدحسین حقیقی اهدا کرد. حقیقی هم که می خواست جایزه را برگرداند بیان کرد: این جایزه را وقتی به من بدهید که آقای رئیس جمهور و هیات دولت این فیلم را دیدند. آن زمان جایزه برایم مه متر است چون فیلم در رابطه با دغدغه مهمی است که رهبر انقلاب هم در رابطه با آن تاکید داشته اند. با احترام تا آن زمان جایزه را به ایشان برمی گردانم. در نهایت با اصرار مجری، حقیقی جایزه را با خود برد. زمانیان هم در سخنانی عنوان کرد: ظرفیت «سینماحقیقت» می تواند پلی شود میان دنیای هنر و دنیای سیاست بدین جهت باید هنرمندی که توانسته افکار سیاسی و حاکمیتی را حول مسایل پراهمیت جمع کند و در بین مسایل کم اهمیت ساخته شده توسط دیگران مهم ترین مسایل را برجسته کند، تقدیر شود. در ادامه جایزه ویژه بنیاد پانزده خرداد به مستند «نفس» ساخته علیرضا باغشنی اهدا شد. بخش بعدی مراسم اهدای جوایز بخش شهید آوینی بود. جایزه و تندیس برنزی شهید آوینی به مستند «بی قرار» ساخته محمدعلی فارسی اهدا شد. همینطور جایزه و تندیس نقره ای شهید آوینی به مستند «احمد» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی تعلق گرفت. مصطفی رزاق کریمی در سخنانی بیان کرد: حدود یک سال و چند ماه تحقیق این فیلم طول کشید و بعد دوره های مختلف تولیدآن زمان برد. اعتقاد دارم به مبحث تحقیق در سینمای مستند و برایم تحقیق در دوران انقلاب که معتقدم هم اکنون وقتش رسیده است، اهمیت دارد. باید بدون تحریف، تحقیق و پژوهش درست داشته باشیم. امیدوارم این کار هم ماندگار باشد. جایزه و تندیس طلایی شهید آوینی هم به مستند «قوی دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر اهدا شد. در ادامه جوایز بخش مستند کوتاه مسابقه ملی اهدا شد. جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه به فیلم «پورزال» به کارگردانی احسان فرخی فرد و ماریا ماوتی رسید. جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه بلند در قسمت ملی به فیلم «هفت سال اینجا» به کارگردانی سیدمصطفی سیدالحسینی اهدا شد. جایزه بهترین پژوهش بخش ملی به حامد کلجه ای برای مستند «آذر آبادگان» تعلق گرفت. جایزه بهترین نویسنده گفتار متن به محمدرضا ابوالحسنی برای مستند «دوئل بوکمال» رسید. جایزه بهترین گوینده گفتار متن به ناصر طهماسب برای مستند «می ۱۹۶۸» اهدا شد. در ادامه شهیدی فر مجری مراسم از زنده یاد طهماسب و فیلم هایی که در این سال ها دوبله کرده است، یاد کرد. جایزه بهترین صداگذاری به حسن مهدوی برای مستند «آب بندان» رسید. جایزه بهترین موسیقی متن به اکبر ابراهیمی برای مستند «آخرین کوسه نهنگ» اهدا شد. جایزه بهترین تدوین به حسن وزیرزاده، ساسان فلاح فر و عباس وهاج برای مستند «دوئل بوکمال» تعلق گرفت. جایزه بهترین تصویربرداری به صورت مشترک به رامتین بالف و رشاد بالف برای مستند «آخرین کوسه نهنگ» و مهدی آزادی برای مستند «پورزال» رسید. جایزه ویژه هیات داوران به علی فراهانی صدر برای مستند «قوی دل» و جابر بادیاد برای مستند «دختر کوه نور» رسید. هیات داوران باتوجه به تمرکز ویژه جشنواره سال جاری به مبحث آب و مسئله جمعیت، فیلمهای «آب بندان» با مبحث آب، «بحران خاموش» با مبحث جمعیت و «در پناه نیزار» با مبحث محیط زیست را شایسته توجه دانست. جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند به «خانواده خلج» به کارگردانی مصطفی حاجی قاسمی و مریم الهامیان رسید. جایزه بهترین فیلم مستند به مهدی ایمانی شهمیری برای مستند «تکثیر در اسارت» رسید. جایزه ویژه دبیر جشنواره به مستند «رزیدنت» به کارگردانی امیرمحمد کوچک زاده و مستند «پدگر» به محمد دین دشتی اهدا شد. جایزه ویژه دبیر به احمد قوی دل شخصیت فیلم «قوی دل» اهدا شد. احمد قوی دل در سخنانی اظهار داشت: از دبیر جشنواره و هیات داوران سپاسگزار هستم. همه موفقیت های ما بر دوش رسانه بود و من از اهالی رسانه ممنونم که آنها هستند که خطر می کنند و صدای ما را به گوش می رسانند. جایزه استعداد نو به مستند «برار انیسه» به کارگردانی سید صادق کاظمی تعلق گرفت. محمد خزاعی: من برای بهبود این شرایط تلاش خواهم کرد. جلسات مکرری هم برای بهبود وضعیت داشتم و باوجود حرف های برخی از عزیزان من فکر می کنم افق های آینده روشن است. دغدغه من تنها سینمای مستند نیست و تمامی اهالی خانواده سینما را در بر می گیرد در قسمت بعدی مراسم، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: دوست دارم گلایه های سینماگران را بشنوم و برای آنها راهکار پیدا کنم. من با شما همدردی می کنم. دوست داشتم در شرایط بهتری سکان دار این مسئولیت می شدم. ای کاش بحث های اقتصادی امروز به جای این مسایل جایش را به سوژه های ناب تری می داد. من در بدترین شرایط اقتصادی یا شرایط سیاسی سکان دار شدم اما از خانواده خود سینمای ایران و رنج کشیده هستم و درد شما را می فهمم. وی تصریح کرد: من برای بهبود این شرایط تلاش خواهم کرد. جلسات مکرری هم برای بهبود وضعیت داشتم و باوجود حرف های برخی از عزیزان من فکر می کنم افق های آینده روشن است. دغدغه من تنها سینمای مستند نیست و تمامی اهالی خانواده سینما را در بر می گیرد. سال ۱۴۰۳ سالی بهتر در زمینه اقتصاد سینما، معیشت و تولید خواهد بود. خزاعی در انتها سخنانش درگذشت ناصر طهماسب صدای ماندگار دوبله را تسلیت گفت و برای کیانوش عیاری که ساعتی قبل به سبب سکته بستری شده است هم آرزوی سلامتی کرد. در ادامه جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این دوره از جشنواره به سعید الهی تهیه کننده مستند «قوی دل» اهدا شد. سعید الهی پس از دریافت جایزه اظهار داشت: این نخستین بار است که یک فیلم هم برنده تماشاگران و هم شهید آوینی و جایزه ویژه شهید آوینی می شود. این ماجرا پیام آور اینست که میتوان فیلمی ساخت که هم نظر متخصصان و هم نظر مردم را جلب نماید. فکر می کنم این اتفاق برای نخستین بار افتاده است. در انتها این مراسم هم علی دهکردی با اشاره به مسئولیت سنگی که برعهده گرفته است، بیان کرد: در ایام اولی که من بعنوان مدیر عامل خانه سینما انتخاب شدم، اسنپ گرفتم و بعد راننده اسنپ به من اظهار داشت که من مستندسازم و عضوی از خانه سینما. همان لحظه من فکر کردم کلید خانه ای را در دست گرفتم که یک مستندساز بعنوان موتور دانش، خلاقیت و هنر راننده اسنپ شده است. ولی اکنون خوشحالم که این جوان در این سالن جایزه گرفت و جمعیت انبوهی برای او دست زدند. امیدوارم «سینماحقیقت» بتواند حقیقت سینمای فاخر ما را به گوش و چشم کسانی که چشم و گوششان را بر حقیقت سینما بستند، باز کنند.
منبع: وبلاگ آفتاب
itemprop="bestRating">5
517
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب