رئیس پلیس راهور فراجا خبرداد:
پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی بر طبق تخلف و تصادف رانندگی
وبلاگ آفتاب: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور با مشارکت پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و شرکت های دانش بنیان تا خرداد ماه آگاهی داد.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در سی و پنجمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک روز معلم اظهار داشت: مجموعه مدیریت حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها به صورتی مدرسه تربیت کاربران ترافیک است. رانندگانی که در جاده ها تردد می کنند کسانی هستند که در شهرها و کلانشهرها شخصیت رانندگی آنان شکل می گیرد و اگر ما بتوانیم در شهرها و کلانشهر یک قواعد درست و منظمی را حاکم نماییم، محصول این محیط منظم کاربرانی هستند که می توانند در هر جایی رفتارهای درست از خود بروز دهند و بدین سبب تصمیماتی که در اینگونه جلسات گرفته می شود می تواند برای ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور چه در سطح جاده ها و چه در سطح شهرها مؤثر باشد.
تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: تمام مراحل راه اندازی این مؤسسات انجام شده و درحال گرفتن مجوز از مراجع قانونی و ذی صلاح هستیم و به عبارتی می توان اظهار داشت که پلیس راهور شاید نخستین دستگاهی خواهد بود که با این کار به شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می پوشاند.
حسینی افزود: این مؤسسات توسط کارشناسان بازنشسته پلیس راهور که دارای تجربه های فراوان هستند و همین طور کارشناسان مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و همین طور توسط شرکت های دانش بنیان در کل کشور راه اندازی می شود و یک بخش جغرافیایی در معابر شهری و در جاده ها به این مؤسسات واگذار می شود و آنها در موضوع اجرای مقررات و کنترل تخلفات با ابزارهای هوشمندی که ما در اختیار آنها قرار می دهیم به ما کمک می کنند.
وی اشاره کرد: به عنوان مثال بزرگراه شهید خرازی در کلانشهر اصفهان را به یکی از این مؤسسات واگذار می نماییم و این مؤسسه موظف است در طول بزرگراه بطور رفت و برگشت به تعداد مورد نیاز و کافی دوربین هوشمند دستی که مجهز به سیمکارت است دریافت کرده و با بهره گیری از آنها تخلفات رانندگی در این محدوده را ثبت، آنرا به راننده متخلف پیامک و دیتای آنرا نیز به سرور ما در تهران ارسال نماید.
رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: علاوه بر این مؤسسات مذکور می توانند با جذب کارشناسان پلیس راهور که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و تجهیز آنها به تبلت های هوشمند مخصوص ترسیم کروکی در جمع آوری تصادفات هم به ما کمک کنند.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: همین طور نرم افزاری شبیه به نرم افزار تاکسی های اینترنتی طراحی می شود و در این نرم افزار هرکس که تصادف کرد می تواند یا مانند سابق با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرد یا از این نرم افزار استفاده نماید. سازو کار حق الزحمه کارشناسی که در خدمت آن مؤسسه است را هم با بیمه مرکزی توافق کردیم.
تغییر در نحوه پرداخت حق بیمه خودروها
حسینی با اعلان اینکه بر طبق توافقی که با بیمه ها انجام شده دیگر حق بیمه افراد بر طبق یک فاکتور تصادف نخواهد بود اظهار داشت: این عادلانه نیست که یک فرد زرنگی در سال ده ها و صدها تخلف کند اما تصادف نکند او یک میزان حق بیمه پرداخت کند و یک فرد بدشناس و بخت برگشته ای که در نخستین تخلفش تصادف می کند هم یک میزان حق بیمه بدهد و آن وقت تاوانش را بیمه بدهد. در همین راستا با بیمه ها هماهنگ کردیم، سامانه ها و دیتاها را در اختیارشان قرار دادیم و از این پس حق بیمه بر طبق نمره منفی و تعداد جریمه ها باید پرداخت گردد.
وی اضافه کرد: کمک دیگری که مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک می توانند انجام دهند پوشش ترافیکی پیرامون مراکز تجاری است و در این خصوص مصوبه آنرا از هیئت دولت می گیریم که مراکز تجاری موظف شوند با یکی از این مؤسسات قرار داد ببندند تا کارشناسان این مؤسسات با دست افزاری که از ما می گیرند ترافیک پیرامونی آن مرکز تجاری را پوشش دهند و ان شاء الله این اتفاق به زودی رخ می دهد.
حسینی اشاره کرد: ان شاء الله به زودی و در نهایت تا خرداد ماه راه اندازی این مؤسسات رابه صورت رسمی اعلام نموده و فراخوان آنرا هم می دهیم. انتظار ما این است که حداقل در کلانشهرها شهرداری ها به میدان بیایند و این اتفاق را رقم بزنند.
رئیس پلیس راهور فراجا با تأکید بر این که نگاه و رویکرد پلیس راهور فقط سلبی و مجازاتی و متکی به جریمه نیست اظهار داشت: ما بدنبال این هستیم که با ابزارهای تشویقی و ایجابی و سازوکارهای هوشمند تخلفات را کنترل کرده و در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه در اصلاح رفتار کاربران ترافیک تلاش نماییم.
رتبه بندی رانندگان و پیگری برای اعطای وام بر طبق تخلف و تصادف هر راننده
وی با اعلان اینکه موضوع رتبه بندی رانندگان را به جد دنبال می نماییم اشاره کرد: معتقدم اگر این کار به عاقبت برسد یک انقلاب بزرگ در اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان رخ می دهد و ما می توانیم به آسانی در یک بازه زمانی دو تا سه ساله حداقل به میزان 50 درصد از تصادفات، جانباختگان و مصدومان را کاهش دهیم و حتی با انجام درست همین چند کار کشته های حوادث رانندگی را به زیر 10 هزار نفر برسانیم.
حسینی همین طور از توافق با بانک مرکزی در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان بر طبق میزان تخلفات و تصادفات آنان آگاهی داد و اظهار داشت: در این طرح سوابق تخلفات افراد را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهیم و مطمئناً وقتی فردی ببیند با رفتار درست رانندگی توانسته با آسان ترین راه ممکن تسهیلات مورد نیاز خودرا دریافت کند و فردی که تخلفات زیادی کرده برای گرفتن تسهیلات بانکی باید مرتب پله های بانک مرکزی و پلیس راهور را طی نماید در رفتار ترافیکی خود تجدید نظر کرده و موجب می شود که ما به اهدافی که در این زمینه داریم، برسیم.
منبع: aftablog.ir
itemprop="bestRating">5
308
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب