وبلاگ آفتاب
غریب آبادی:

آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر قرار دارد

آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر قرار دارد

به گزارش وبلاگ آفتاب، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی اظهار داشت: پس از اینکه کانادا با ایران روابط دیپلماتیک را قطع کرد، هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا دیگر نداریم و حجم وسیعی از ایرانی ها در آنجا از خدمات کنسولی محروم هستند. ایرانی ها آنجا جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رای را به صندوق بیاندازند؟ آیا این اقدام کانادا اقدام ضدحقوق بشری است یا نه؟



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی در نشست خبری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: از روز چهارشنبه ۶ تیرماه، برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را آغاز می نماییم.

وی اضافه کرد: آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر هم مردم خود و هم مردم سایر ملت های دیگر قرار دارد و حجم جنایت هایی که آمریکا انجام داده بی سابقه است. میلیونها نفر انسان بیگناه در اثر مداخله امریکا کشته شده اند و حقوق بانوان و رنگین پوستان در آمریکا درحال نقض است.

وی اضافه کرد: اقدامات ضد مردم سالاری در آمریکا بسیار برجسته است. نمونه اخیر آن در ارتباط با رفتارهای ضد انسانی ضد دانشجویان در آمریکا توسط پلیس آمریکا بود.

غریب آبادی افزود: ما نباید جنایات آمریکا را فراموش نماییم. پشتیبانی از گروههای تروریستی و تداوم تحریم های یک جانبه ضد ایران توسط آمریکا همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: شعار سال جاری در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی "غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا" است. ما برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را با گرامی داشت شهدای هفتم تیر آغاز می نماییم.

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی افزود: مردم باید ببینند کشوری که ادعا دارد هدفش دفاع از حقوق بشر است، چه میزان اقدامات ضد حقوق بشری را انجام داده است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با دیدار روز گذشته مسؤلان قضایی با رهبر انقلاب و نکاتی که در این جلسه عنوان شد، اظهار داشت: مواضع ما در حوزه حقوق بشر بسیار کلیدی است. تاکیدات رهبری چراغ راهنمای ما در مقوله حقوق بشر است. در حوزه حقوق بشر، مقام معظم رهبری نقدهای جدی بر حقوق بشر غربی وارد کردند و ایشان تاکید داشتند مبانی حقوق بشر غربی نباید مورد استناد قرار گیرد چونکه انتقادات جدی به آن داریم.

غریب آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد تروریست خواندن سپاه توسط دولت کانادا اظهار داشت: سپاه بخشی از نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی است. این نیروها در بخشی از حاکمیت کشور هستند و تروریست خواندن آنها برخلاف اصول حقوق بین الملل است. سپاه یک نیروی نظامی است که حافظ امنیت ملی و مرزهای ما و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریست در منطقه را ایفا کرده است. اگر می بینیم کشورهای منطقه در امنیت هستند و گروهک تروریستی داعش مهار شدند، مدیون و مرهون اقدامات قسمتهایی از سپاه است و مرهون خون شهدا بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: کانادا کشوری است که بیشترین اقدام ضد حقوق بشری را پس از آمریکا ضد ایران انجام داده است. بعد از آن که کانادا با ایران روابط دیپلماتیک را قطع کرد، هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا دیگر نداریم و حجم وسیعی از ایرانی ها در آنجا از خدمات کنسولی محروم هستند. ایرانی ها آنجا جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رای را به صندوق بیاندازند؟ آیا این اقدام کانادا اقدام ضدحقوق بشری است یا نه؟ خود کانادا کشوری است که هم از گروهک های تروریستی حمایت کرده و هم ضد مردم خود اقدامات ضدحقوق بشری انجام داده است و می بینیم هر چند وقت یکبار اقدامات حقوق بشری ضد مردم بومی خود شامل تجاوز به دانش آموزان و... را انجام می دهد.

وی با اعلان اینکه اقدام کانادا یک اقدام سیاسی است، تصریح کرد: ما این اقدام را محکوم می نماییم و این اقدام کانادا خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی است. در این شرایط کانادا باید مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.




1403/04/03
11:28:49
itemprop="bestRating">5
149
تگهای خبر: تحریم , خدمات , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد