وبلاگ آفتاب

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی شرکت بدون مجوز سرمایه گذاری در بازار بورس و رمزارز

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی شرکت بدون مجوز سرمایه گذاری در بازار بورس و رمزارز

وبلاگ آفتاب: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از پلمب شرکت بدون مجوز سرمایه گذاری در بازار بورس و ارز آگاهی داد و اظهار داشت که تعداد مالباختگان این شرکت تا 900 نفر متصور است.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سرهنگ عبداله چولکی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: برابر گزارش واصله، از پلیس آگاهی یکی از استانهای غربی کشور بر اساس این که افرادی با هویت معلوم با دادن وعده های واهی و کذب به مشتریان خود برای سرمایه گذاری در بازار بورس و رمز ارز، مبادرت به جذب سرمایه آنها کرده اند، بلا فاصله موضوع بصورت ویژه به کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری سپرده شد. با انجام بررسی های اولیه مشخص شد فردی در شرکت مذکور با تبلیغات گسترده در سطح یکی از شهرستان های این استان و تهیه و تکثیر جزوات آموزشی مبادرت به فروش و برگزاری دوره های آموزشی با هزینه گزاف کرده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا اشاره کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی باتوجه به اقدام این فرد فرصت طلب پیرامون برگزاری کلاس آموزشی بدون داشتن هر گونه مجوز، ارائه آموزش مباحثی بر اساس دعوت به سرمایه گذاری درباب شرکت و بازار سرمایه رمز ارزها (تتر، فارکس و...) و متعاقبا کلاهبرداری و بی نظمی در نظام اقتصادی، وارد عمل شدند.

وی با اعلان اینکه پلیس آگاهی با حضور در محل شرکت ضمن هماهنگی قضایی با همکاری پلیس اطلاعات، این شرکت را پلمب کرد، اظهار داشت: در این جهت مدارکی کشف و ضبط شد که نشان داد افراد مذکور با شعار، ساخت جامعه با بوجودآوردن رفاه، آموزش، شادی و سلامتی نسبت به اقناع نگرش فراگیران و آموزش مباحث مولدسازی پول راکد، توکن NFT، بیتکوین، بلاکچین و... فعالیت و با جذب سرمایه افراد از آنها کلاهبرداری کرده اند.

چولکی با اشاره به این که بعد از جمع آوری دلیلهای و مدارک مستند، دو نفر از سرشاخصه های اصلی این شرکت شناسایی و دستگیر شدند، اظهارکرد: طبق نظر کارشناسان مربوطه بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این خصوص کلاهبرداری شده است و با آنکه تا کنون ۳۰ نفر شاکی به پلیس آگاهی مراجعه نموده اند، اما طبق بررسی ها آمار این تعداد تا ۹۰۰ نفر متصور است.



1403/05/03
20:20:37
itemprop="bestRating">5
1748
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , اقتصاد , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد