وبلاگ آفتاب
مدیرعامل آتش نشانی كربلا در گفت وگو با وبلاگ آفتاب خبر داد:

اجرای 20 طرح برای تأمین ایمنی زائرین در کربلا

اجرای 20 طرح برای تأمین ایمنی زائرین در کربلا

به گزارش وبلاگ آفتاب، مدیرعامل آتش نشانی کربلا از اجرای بیشتر از ۲۰ طرح مختلف برای تأمین ایمنی زائرین اربعین در این شهر اطلاع داد.



عمید عباس مطرود در گفتگو با ایسنا با اشاره ترددهای میلیونی زائرین اربعین در شهر کربلا گفت: همانطور که می دانید کشور عراق به خاطر وجود حرم های امامان شیعه، سالانه در مراسمات مختلف، زیارت های میلیونی برگزار می نماید که ارزیابی می شود در آنها حدود ۲۵ میلیون زائر عربی و خارجی به شهر مقدس کربلا وارد می شوند. این حجم زیاد زائرین، نیازمند سازماندهی امور مختلف به آنها و محافظت از جان و مال زائرین از بدو ورود به شهر کربلای معلی تا زمان خروج آنها را می طلبد. تضمین محافظت از جان و مال زائرین امام حسین(ع) در زمینه پیشگیری و ایمنی از خطرات آتشسوزی در تخصص ما و سازمان دفاع مدنی است.

وی اضافه کرد: ما برای محافظت از جان و مال زائرین، بیشتر از ۲۰ طرح مختلف را در این ایام خاص را اجرا کردیم که شامل استقرار تیم های آتش نشانی، امداد و نجات و... در مراکز مهم و پر تردد می شود.

مدیرعامل آتش نشانی کربلا افزود: همینطور قبل از فرارسیدن این ایام هم به منظور پیشگیری، پویش هایی را در چارچوب پروژه های سه گروه الف، ب و ج تعریف کردیم. این پویش ها با هدف مهیا کردن الزامات ایمنی و پیشگیری در این پروژه ها صورت می گیرد که شامل بازدید ایمنی از هتل ها، موکب های حسینی، بازارها، مراکز خرید، کلیه امکانات شهری و حتی تجهیزات ادارات دولتی می شود.

مطرود اظهار داشت: تهیه تجهیزات شامل سیستم های اطفای حریق خشک و مرطوب، سیستم های اخطار و حسگرهای حریق و اجرای الزامات پیشگیری و ایمنی هم همچون وظایف ما در سازمان دفاع مدنی در زمان زیارت های میلیونی است.

وی در پاسخ به این پرسش که زائرین بیشتر با چه مشکلاتی در کربلا مواجه هستند؛ اضافه کرد: متاسفانه بعضی از زائرین با خاموش نکردن ته سیگارهای خود و استفاده از قلیان ها در بعضی مواقع سبب بروز آتشسوزی می شوند.

مدیرعامل آتش نشانی کربلا در انتها تصریح کرد که زائرین امام حسین ضد السلام، نزد ملت عراق بسیار محترم هستند و روی سر آنها جا دارند و برای حفظ سلامت زائرین دولت عراق تمام تلاش خویش را می کند.




منبع:

1403/06/05
12:29:37
itemprop="bestRating">5
195
تگهای خبر: پروژه , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد