وبلاگ آفتاب

اشتباه هولناک در نظام بهداشتی آمریکا پیگیری پرونده بیمار مرگ مغزی که هنگام جراحی اهدای عضو زنده شد

اشتباه هولناک در نظام بهداشتی آمریکا پیگیری پرونده بیمار مرگ مغزی که هنگام جراحی اهدای عضو زنده شد

به گزارش وبلاگ آفتاب، مردی در ایالت «کنتاکی» آمریکا که بعد از ایست قلبی به قول پزشکان گرفتار مرگ مغزی شده و مرده اعلام شده بود، هنگام جراحی اهدای عضو به هوش آمد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش رسانه های محلی در ایالت کنتاکی، پرونده این فرد که نام وی «آنتونی توماس هوور» عنوان شده بعد از مدت ها درحال بررسی توسط مقامات ایالتی و فدرال است.
مسؤلان سیستم برداشت اعضای اهدایی بدن در ایالات متحده تاکید دارند تدابیر ایمنی و حفاظتی برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی وجود دارد اما خانواده فردی که حین جراحی اهدای عضو به هوش آمد به رسانه ها گفتند این تجربه نشان داد که حداقل اصلاحاتی در بعضی از جنبه ها لازم و ضروریست.
خواهر آنتونی توماس هوور تشریح کرد که چگونه برادرش در ماه اکتبر ۲۰۲۱ به علت مصرف بیش از اندازه مواد مخدر به بیمارستان «باپتیست» در شهر «ریچموند» منتقل شد.
پزشکان در آن روز به خواهر و بستگان آنتونی گفتند که وی هیچ رفلکس یا فعالیت مغزی ندارد و در نهایت تصمیم گرفتند او را از دستگاههای حیاتی جدا کنند.
بر اساس گزارش ها، کارکنان بیمارستان باپتیست سپس به خانواده آنتونی گفتند که وی پیشتر اجازه داده است در صورت مرگ اعضای بدنش اهدا شود.
برای احترام به خواسته وی، بیمارستان آزمایش هایی انجام داد تا مشخص شود کدام یک از اعضای بدن او برای اهدا قابل استفاده می باشد و حتی این مرکز مراسمی هم برای تجلیل از او برگزار کرد.
خواهر آنتونی می گوید همان زمان متوجه شد که چشمان برادرش باز شده و به نظر می رسید که حرکات عزیزانش را دنبال می کند.
وی در این مورد به رسانه ها اظهار داشت: به ما گفته شد که این فقط واکنش های طبیعی و یک امر عادی است.
حدود یک ساعت بعد از آنکه هوور برای برداشت اعضای بدنش به اتاق عمل منتقل شد، یک پزشک بیرون آمد و توضیح داد که او «آماده نیست.»
خواهر آنتونی توماس هوور می گوید: او در واقع به هوش آمده بود اما آنها حقیقت را نگفتند بلکه به ما گفتند که شرایط اهدای عضو را ندارد.
وی می گوید برادرش بامداد همان روز هنگام کاتتریزاسیون قلب به هوش آمده بوده اما پزشکان به خانواده اش چیزی نگفته بودند.
خواهر آنتونی می گوید: اگر ما این را می دانستیم، پس به وضوح متوجه می شدیم که او مرگ مغزی نشده و تشخیص پزشکان اشتباه بوده است.
خواهر آنتونی به یاد می آورد که در آن زمان به او گفته شد برادرش را به خانه ببرد و بگذارد وی در همین حالت راحت باشد، هرچند احتمالا مدت زیادی زنده نخواهد ماند. این در شرایطی است که خواهر آنتونی طی سه سال قبل از هوور مراقبت کرده است. آنتونی حالا با خواهرش زندگی می کند و خواهرش قیم قانونی اوست.
به گزارش یورونیوز، خواهر آنتونی بعد از سه سال، تنها در ماه ژانویه گذشته از جزئیات کامل جراحی برادرش در بیمارستان باپتیست و نحوه عملکرد انجمن اهدای عضو کنتاکی آگاه شد.
در این زمان ظاهرا یکی از کارکنان سابق انجمن اهدای عضو کنتاکی با هوور تماس گرفت و قبل از ارسال نامه ای به یک کمیته کنگره، او را در جریان ماجرا گذاشت.
این کمیته هم جهت بررسی دقیق نحوه فعالیت سازمان های در رابطه با برداشت اعضای بدن، ماه سپتامبر جلسه ای برگزار کرد و به جزئیات این پرونده پرداخت.
در صورتی که که این اتفاق در نظام پزشکی یک کشور اشتباهی هولناک به حساب می آید، مقامات بهداشتی آمریکا نگرانند این رویداد در حالیکه خیلی از بیماران در صف دریافت عضو پیوندی هستند، پیامدی منفی داشته باشد و شاید، خیلی از داوطلبانِ اهدای عضو را گرفتار تردید کند.


1403/07/28
10:46:25
itemprop="bestRating">5
495
تگهای خبر: سازمان , سیستم , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد