وبلاگ آفتاب

هشدار نارنجی هواشناسی برای دریای خزر

هشدار نارنجی هواشناسی برای دریای خزر

وبلاگ آفتاب: سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر از افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریای خزر طی روزهای شنبه تا دوشنبه (5 تا 7 آبان ماه) آگاهی داد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی و با اشاره به وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر که از عصر روز شنبه (۵ آبان ماه) شروع می شود و تا بامداد روز دوشنبه (۷ آبان ماه) ادامه دارد، اعلام نمود: افزایش بیشینه سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود از همین رو احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و لطمه به قفس های پرورش ماهی، اختلال در کارهای تفریحی و ترددهای دریایی قایق های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در کارهای فراساحلی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.
در همین جهت سازمان هواشناسی کشور سفارش به منع شنا و کارهای تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، کارهای ساحلی و فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی کرده است.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به همراه داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.




منبع:

1403/08/04
13:13:32
itemprop="bestRating">5
22
تگهای خبر: امواج , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
دوستان وبلاگ آفتاب
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد