وبلاگ آفتاب
در گفت وگو با وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

این 110 نفر در مهمونی چه می کنند؟

این 110 نفر در مهمونی چه می کنند؟

وبلاگ آفتاب: سرپرست گروه ابن الرضا با اشاره به برگزاری ویژه برنامه مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر از روند تشکیل گروهی سخن اظهار داشت که تلاش دارد اهداف مختلف اجتماعی آیینی را با زبان سرود به مخاطب عرضه نماید.



سیدکمال فلاح امینی سرپرست گروه سرود «ابن الرضا» از قزوین که در جریان برگزاری ویژه برنامه «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» به اجرای برنامه می پردازد، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به جزئیات برنامه هایی که مقرر است پیش روی مخاطبان قرار گیرد، توضیح داد: برپایه برنامه ریزی های انجام گرفته گروه سرود «ابن الرضا» در ۱۵ صحنه طراحی شده برای برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر به اجرای قطعاتی می پردازد. قطعاتی که تلاش می کند در همراهی با مردم و شهروندان شرایطی را ایجاد نماید تا آنها هم در اجرای آنها کنار گروه حضور داشته باشند که فکر می کنم می تواند دربرگیرنده جذابیت هایی باشد.
وی اضافه کرد: در جریان برگزاری این برنامه ها بیشتر از ۱۱۰ هنرمند نوجوان در گروههای سنی مختلف قطعاتی را در مدح حضرت علی (ع) اجرا می کنند. این در شرایطی است که در کنار سرود قطعانی هم به صورت مداحی، دکلمه و تک خوانی توسط هنرمندان گروه اجرا می شود که می تواند دربرگیرنده تنوع زیادی برای این پروژه بزرگ باشد. البته ما در مدیریت صحنه های اجرا هم بگونه ای عمل کردیم که خود اعضای گروه با هدف فراگرفتن کار تشکیلاتی کارهای مدیریتی را انجام دهند که این حجم مسئولیت پذیری هم برای خود ما جذاب بود.
سرپرست گروه سرود «ابن الرضا» افزود: گروه سرود «ابن الرضا» با ۱۵ هنرمند کارخود را شروع کرد و امروز بسیار خوشحالیم که این تعداد به ۱۱۰ نفر رسیده است. مسیری که حتی کودکان و نونهالان شش ساله هم در آن حضور دارند و می تواند برای ماه دربرگیرنده ارزشمندی های باشد تا بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد حضور هنرمندان ممتازی در زمینه سرود باشیم که هرکدام حرف های زیادی برای گفتن دارند.
وی تصریح کرد: ما از وقتی که تصمیم به تأسیس گروه «ابن الرضا» گرفتیم خوب می دانستیم که سرود یکی از بهترین قالب های تربیتی برای گروه سنی کودک و نوجوان است. بنابراین برای هرکدام از اعضای گروه اهدافی را تربیت کردیم تا هرکدام عهده دار یک مسئولیت و تخصص باشند. از این جهت ما حالا در گروهمان هم شاعر، هم آهنگساز، هم خواننده، هم تصویربردار، هم مدیرتولیدهایی داریم که با وجود سن کم سرشار از توانایی هستند و حتی در این زمان به کمک دیگر گروههای سرود رفته اند. در واقع همه اعضای گروه ما زنجیره ای از مهارت های در رابطه با سرود را دارند که می توانند به بهترین شکل ممکن آن مهارت ها در اختیار دیگران قرار دهند.
فلاح امینی اظهار داشت: جالب است بدانید که ما در استودیوی در ارتباط با ضبط آثارمان دیگر از بیرون صدابردار نیاوردیم بلکه همین بچه های دهه هشتادی و دهه نودی کارهای فنی را انجام می دهند. چون ما اصلاً و ابداً به فکر این نبودیم که فقط بخواهیم یک گروه سرود را تأسیس نماییم و در راه رشد قارچ گونه این گروه ها فضایی را برای کارهایمان انتخاب نماییم که هیچ هدفی ندارند. ما از همین هم اکنون تصمیم گرفتیم که در کنار کارهای محتوایی حوزه سرود که خیلی مهم است به فضایی در این حوزه برسیم که همین هنرمندان نوجوان بتوانند از سرود به فرایند حرفه ای و اقتصادی این حوزه هم آشنایی پیدا کنند.
سرپرست گروه سرود «ابن الرضا» در قسمت پایانی صحبت های خود اظهار نمود: طبق فرموده مقام معظم رهبری سرود یک هوای تازه است ازاین رو این هوای تازه هم می تواند روی مردم تاثیر بگذارد. سرود ثابت کرده که یکی از اثرگذارترین هنرها است. اصلاً به همین جهت است که در همین پروژه «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» ما شاهد حضور چشم گیر گروههای سرودی هستیم که می خواهند با این زبان گویا مفاهیم خاندان (ع) را توسط نوجوانان دل پاک و زلال این سرزمین به مردم منتقل کنند. سرودی که در این رویداد هم شادی مردم را می خواهد و هم می خواهد به آنها مفاهیم اخلاقی و عرفانی را بدون شعارزدگی منتقل کند.


منبع:

1403/03/30
10:08:40
itemprop="bestRating">5
126
تگهای خبر: آهنگ , اقتصاد , پروژه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد