وبلاگ آفتاب
رییس كانون سردفتران و دفتریاران:

قانون اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از فردا اجرایی می شود

قانون اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از فردا اجرایی می شود

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار داشت: قانون اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از فردا ۳ تیرماه عملیاتی و اجرایی می شود.



علی خندانی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با قانون اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول هم اظهار داشت: این قانون از فردا ۳ تیرماه عملیاتی و اجرایی می شود. پیش از تصویب قانون، هم سازمان ثبت و هم کانون سردفتران، اقداماتی را در جهت اجرای این قانون انجام دادند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: این قانون دو ظرفیت دارد. یکی از بعد حقوقی است که باید آئین نامه های مختلفی نوشته شود و در خیلی از مواد قانون هم به آئین نامه ها اشاره شده است. یک بعد دیگر بحث اجرای سامانه هاست که باید سامانه ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ما بعنوان کانون سردفتران آمادگی کامل را از حیث زیر ساخت ها و در کمک به سازمان ثبت برای اجرایی شدن قانون مذکور داریم و به اتفاق مشاورین املاک که چندین سال است در کنار هم کار کردیم، این قانون را به سر انجام خواهیم رساند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران خاطرنشان کرد: ما حالا ۱۸۰ هزار مشاوران املاک دارای پروانه در کشور داریم و باید این مشاورین به سامانه متصل شوند و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و مجموعه سازمان ثبت و کانون سردفتران آمادگی کامل را برای این امر دارد. ما از همه ظرفیتهای لازم برای اجرا و عملیاتی شدن قانون اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول استفاده می نماییم.

وی خاطرنشان کرد: معاون اول قوه قضاییه از روزی که قانون مذکور ابلاغ گردیده چندین جلسه را با متولیان امر برگزار کرده و تبادل نظرات انجام شده است.

خندانی با اشاره به اینکه قانون اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، ۱۴ آئین نامه اجرایی دارد، اظهار داشت: امکان دارد حتی در اجرای قانون و روند کار آئین نامه ها و دستورالعمل های بیشتری نوشته شود که الحمدالله این کار شروع و توسط سازمان ثبت و کانون سردفتران آئین نامه ها درحال تدوین است.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران همینطور در سفارش به پذیرفته شدگان جدید آزمون سردفتری و این که با مطالعه وارد این حوزه شوند، اظهار داشت: این که گاها گفته می شود وضعیت مالی سردفتران خیلی خوب است و به اصطلاح همه چیز گل و بلبل است، واقعا اینطور نیست. همکاران بنده با مشقت و سختی فراوان هزینه های جاری دفتر خویش را تأمین می کنند.

وی با اشاره به اینکه ما از ابتدا به قانون و نحوه جذب ایراد داشتیم، اظهار داشت: پذیرفته شدگان برداشت نادرست داشتند که ما نسبت به آنها موضع داریم ولی این طور نیست. این افراد هم در جهت اجرای قانون در آزمون شرکت کرده اند و پذیرفته شده اند و باید بدانند اگر می خواهند وارد حوزه سردفتری شوند باید مطالعه داشته باشند چونکه اگر دفتر را افتتاح و سامانه ها را راه اندازی کردند و بعد پشیمان شدند، خروج از مجموعه تشریفاتی دارد و مشکلاتی را برای سازمان ثبت ایجاد خواهد نمود.

خندانی اظهار داشت: تمام حرف ما اینست که دوستان با مطالعه و بررسی دقیق اوضاع و شرایط از همه جهات وارد حوزه سردفتری شوند.





منبع:

1403/04/02
12:03:40
itemprop="bestRating">5
146
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد