وبلاگ آفتاب

شروع طرح آرمان ۴ همزمان با شروع سال تحصیلی با هدف پیوند مسجد و مدرسه

شروع طرح آرمان ۴ همزمان با شروع سال تحصیلی با هدف پیوند مسجد و مدرسه

به گزارش وبلاگ آفتاب، رییس مرکز کارهای دینی شهرداری تهران با تشریح برنامه های طرح آرمان در آینده بیان کرد: ان شاءالله طرح آرمان 4 را از سال تحصیلی پیش رو با هدف پیوند مسجد و مدرسه شروع خواهیم کرد و همکاری خوبی با امور مساجد داریم به شکلی که مدیر طرح آرمان منطقه، قسمتی از پروسه تصمیم گیری امور مساجد آن ناحیه است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، گردهمایی ستاد طرح شهید آرمان با حضور دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران، دکتر امین توکلی زاده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین شیر نژاد رییس مرکز کارهای دینی شهرداری تهران و و اعضاء ستاد طرح شهید آرمان در مشهد مقدس برگزارشد که در ابتدا جلسه محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و تقدیر از کوشش های فعالان اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، برگزاری اردوهای دوره تابستانی پویش آرمانی شو را از اقدامات بهادار اجتماعی و فرهنگی ستاد طرح آرمان دانست و اضافه کرد: ضروریست با دسته بندی رویدادها و کارویژه های پیش بینی شده تا یک سال آینده نسبت به برنامه ریزی برای انجام اقداماتی که اهمیت وتاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند اقدام گردد.
وی با تأکید بر این که برنامه ریزی وترسیم نقشه راه یک سال پیش رو از اهمیت به سزایی برخوردار است، افزود: نشست هم اندیشی شورای معاونین معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با ستاد طرح شهید آرمان با این رویکرد برگزارشده است تا در آستانه بازگشایی مدارس به نگاهی مشترک برای یافتن راهی برای تحکیم بیشتر ارتباط میان مدارس و مساجد و این که کدام موضوعات در این راه بیشتر مورد توجه قرار گیرد برسیم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ظرفیتهای محلی موجود درمناطق ۲۲ گانه بر استفاده از این ظرفیت ها در اجرای برنامه های طرح شهید آرمان اصرار کرد و اضافه کرد: درمناطق و محله ها ظرفیت هایی مانند بوستان ها وسراهای محله وجود دارد. باید از ظرفیتهای موجود استفاده و با استقرار رابطین و شبکه مربیان طرح آرمان در این مراکز اهداف طرح آرمان در عرصه تعالی و رشد جوانان و نوجوانان دنبال شود.
معاون شهردار تهران به طرح های کلان اجتماعی و فرهنگی متنوع در دست اجرای شهرداری تهران اشاره نمود و بر ضرورت برنامه ریزی مشخص و دسته بندی برنامه ها برای به نتیجه رساندن پروژه ها تا انتهای سال جاری اصرار کرد و اظهار داشت: در عرصه ورزشی نیز تا الان ۱۵۰ مسجد شناسایی شدند که ظرفیت راه اندازی باشگاه تخصصی دارند، قریب ۶۰۰ پایگاه ورزش صبحگاهی داریم که با کمک مربیان و فعالان مسجد این عدد را به ۱۰۰۰ عدد ارتقاء می دهیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شیرنژاد رییس مرکز کارهای دینی شهرداری تهران با تشریح برنامه های طرح آرمان در آینده بیان کرد: ان شاء الله طرح آرمان ۴ را از سال تحصیلی پیش رو با هدف پیوند مسجد و مدرسه شروع خواهیم کرد و همکاری خوبی با امور مساجد داریم به شکلی که مدیر طرح آرمان منطقه قسمتی از پروسه تصمیم گیری امور مساجد آن ناحیه است.
رییس مرکز کارهای دینی شهرداری تهران با تأکید بر آموزش ائمه جماعت اظهار داشت: برای نخستین بار در شهر تهران در طرح رشد آرمان دوره تربیت مربی و ائمه جماعات با همکاری حوزه علمیه ها برگزار و هر مسجد به یک حوزه علمیه متصل شد و هدف از طرح رشد آرمان احیای سبک زندگی دینی در شهر تهران خواهد بود.
رییس مرکز کارهای دینی با اشاره به برنامه های ورزشی ستاد طرح آرمان در مساجد تشریح کرد: یکی از اهداف ما فعال کردن ظرفیت ورزشی مساجد با رویکرد مربی محوری و معارف دینی است.
وی با تشریح برنامه های جهادی و کمک های مومنانه ستاد طرح شهید آرمان با کمک مساجد اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت مساجد طرح آرمان تهران می خواهیم، ۳۰۰۰ جهیزیه میان زوج های جوان توزیع نماییم.
بنا براعلام روابط عمومی شهرداری تهران، در ادامه این جلسه دکتر زاکانی شهردار تهران زاکانی با اعلان اینکه طرح شهید آرمان کار تاثیرگذاری است که در تهران شروع شده است اظهار داشت: این طرح می تواند به عنوان یک طرح موفق در سراسر کشور به عنوان الگو قرار گرفته و در استانهای مختلف تسریع پیدا کند و ما امروز به قله نزدیک هستیم و باید برای رسیدن به قله برنامه ریزی نماییم.
شهردار تهران با اشاره به جایگاه مساجد در محلات تهران اشاره کرد: مساجد باید مرجعیت پیدا کنند و مردم بتوانند خدمت بگیرند و این نهاد دینی به عنوان محور حل مشکلات مردم قرار گیرد.
شهردار تهران یکی از رسالت های طرح آرمان را توجه به نقش نوجوانان در فضای مجازی و سواد رسانه ای دانست و بیان کرد: امروز دشمن با سیاه نمایی در فضای مجازی قصد ناامیدی نوجوانان ایرانی را کرده است. ما باید توجه ویژه ای به فضای مجازی و تربیت رسانه نوجوانان جهت جلوگیری از لطمه در این فضا داشته باشیم.


1403/06/23
13:07:30
itemprop="bestRating">5
73
تگهای خبر: آموزش , پروژه , فضا , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد