وبلاگ آفتاب

گرما در اسپانیا قربانی گرفت

گرما در اسپانیا قربانی گرفت

وبلاگ آفتاب: مقامات اسپانیا روز گذشته (سه شنبه) گزارش دادند موج گرمای طاقت فرسا از روز یکشنبه تا حالا در این کشور جان دست کم سه نفر را گرفته است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مقامات محلی می گویند گرما بیشتر مناطق اسپانیا را تحت تاثیر قرار داده و تا حالا مرگ سه تن در پی گرمای شدید هوا در این کشور گزارش شده است.
به گزارش شینهوا، خیلی از مناطق اسپانیا اخیراً به سبب افزایش دما و خطر زیاد حریق جنگلها در حالت آماده باش قرار گرفته است برای اینکه چهارمین موج گرمای تابستان امسال این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
دما در خیلی از مناطق از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رفته که برای این نواحی از اروپا کم سابقه است.
هشدار قرمز گرمای هوا برای ۲۲ شهرِ ایتالیا
ایتالیا نیز از این گرمای بی سابقه بی نصیب نمانده و درحال آماده شدن برای موج دیگری از گرمای شدید می باشد و وزارت بهداشت برای ۲۲ شهر در سراسر این کشور هشدار قرمز صادر کرد که بالاترین سطح خطر را به سبب افزایش دما تعیین می کند.
این هشدار که مقرر است از امروز (چهارشنبه) اعمال شود، بعد از آن صادر شد که ۱۹ شهر همچون «رم»، پایتخت این کشور امروز در سطح هشدار قرار گرفتند.
به گزارش آناتولی، علامت قرمز هشدار خطرات شدید سلامتی را نشان می دهد، خصوصاً برای گروههای لطمه پذیر مانند سالمندان، خردسالان و کسانی که بیماری زمینه ای دارند.
این وزارتخانه با تأکید بر این که انتظار می رود دمای بالا در طول هفته ادامه داشته باشد، از ساکنان خواست تا در مقابل گرمای بالقوه خطرناک اقدامات احتیاطی را انجام دهند.
همین طور برمبنای گزارشی که روز دوشنبه توسط «موسسه بهداشت جهانی بارسلون» انتشار یافت، بالاتر از ۴۷ هزار نفر در اروپا به سبب گرمای سوزان سال ۲۰۲۳ جان خودرا از دست دادند و کشورهای جنوبی بیشترین لطمه را از این بابت متحمل شدند.
سال قبل گرم ترین سال ثبت شده در جهان بود و اروپا سریع ترین گرمایش را در میان تمام قاره ها تجربه نمود.
بر این اساس، کشورهای یونان، بلغارستان، ایتالیا و اسپانیا بالاترین میزان مرگ و میر مربوط به گرمای شدید را به نسبت جمعیت خود داشتند.




منبع:

1403/05/24
13:52:30
itemprop="bestRating">5
216
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد