وبلاگ آفتاب

انتقاد دکتر چمران از کاهش میزان اختصاص ارزش افزوده به شهرداری ها

انتقاد دکتر چمران از کاهش میزان اختصاص ارزش افزوده به شهرداری ها

به گزارش وبلاگ آفتاب، کردستان رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها اظهار داشت: رکود اقتصادی باعث کاهش در ساخت و سازها و در نتیجه کاهش درآمد شهرداری ها می شود، بنابراین مالیات برارزش افزوده می تواند مقدار این کمبودها را جبران کند.


مهدی چمران امروز (۴مرداد) در اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استانهای کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار نمود: به هر استانی رفتیم مسائل و مشکلات خویش را مطرح کرده اند، تا بگونه ای انعکاس این مشکلات چاره ای برای حل آنها باشد.
رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها اضافه کرد: یکی از فلسفه های تشکیل مجمع مشورتی شوراهای استان ها هم همین است که شوراها با مشکلات استانهای دیگر آشنا و اگر چاره ای دارند ارائه نمایند و یا چاره هایی خلق کنند.
وی افزود: از آنجائیکه دولت جدید درحال شکل گرفتن است سفارش به دوستان اینست که در بیانیه پایانی حتما اشاره به چند مساله مهم عمومی شوراها داشته باشیم.
به قول چمران، اولی بحث مدیریت یکپارچه یا هماهنگ شهری است که سالهای سال و دوره های مختلف این بحث را مطرح کردیم و گامهای بلندی برداشتیم اما به نتیجه مطلوبی که می خواستیم هنوز نرسیده ایم. با این که در قانون اساسی ما در اصل ۱۰۱ همه این موارد وجود دارد و باید پیاده می شد اما در قانون شوراها که در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۵ تدوین و تصویب شده این مسائل دیده نشده است.
وی افزود: در برنامه چهارم و پنجم هم به آن اشاره شد کە چیزی که ما نیاز داریم و باید روی آن تاکید نماییم در برنامه هفتم همین بخش کوچک را دولت اجرا نماید که اگر اجرا نشود بسیاری از مشکلات همچنان باقی می ماند.
چمران افزود: در دولت رئیس جمهور شهید هماهنگی هایی برای اجرای آن شده بود اما این حادثه تلخ مانع از اجرایی شدن آن شد، بنابراین امیدواریم در دولت دکتر پزشکیان مدیریت یکپارچه شهری اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: هر بار که قانون بودجه تصویب می شود و سایر قوانین مثل مالیات بر ارزش افزوده، یک بخش گذاشته می شود که از میزان مالیات بر ارزش افزوده ای که به شهرداری ها می دهند کاسته شود.
رئیس شورای شهر تهران افزود: هر دوره ما این درگیری و مبارزه را داریم که این در دولت گنجانده نشود و یا در مجلس شورای اسلامی حذف شود و از میزان حق شهرها و روستاها کاسته نشود.
وی اظهار داشت: چون یکی از درآمدهای پایدار شهرداری ها همین مالیات بر ارزش افزوده است ساختمان سازی نمی تواند با عنایت به رکودهای اقتصادی درآمد پایداری برای شهرداری داشته باشد.
چمران افزود: رکود اقتصادی باعث کاهش در ساخت و سازها و در نتیجه کاهش درآمد شهرداری ها می شود. مالیات برارزش افزوده می تواند مقداری این کمبودها را جبران کند و این نباید کاسته شود بلکه باید در جهت افزایش آن تلاش شود.
وی اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان اساسی مردم سالاری دینی و اداره کشور به دست خود مردم است چیزی که حضرت امام راحل همواره بر آن تاکید داشته و یکی از اصول اساسی است که باید حفظ شود.
چمران اضافه کرد: بطور قطع مردم هر شهر و روستایی بهتر مشکلات را می شناسند و در جهت آن می توانند مدیریت و برنامه ریزی داشته باشند و این اعتقاد حضرت امام راحل است که اعتقاد بسیار پیشرفته ای است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا انجام نشده است.
وی بر اجرای مدیریت یکپارچه شهری بعنوان یک اصل مهم تصریح کرد و اظهار داشت: این رفتار دستبرد به حق شهر و شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده باید یک مرتبه برای همیشه برداشته شود.
چمران تصریح کرد: امیدواریم این نشست و اجلاس مشترک بستری برای تحقق اهداف در حوزه مدیریت شهری و خدمت به مردم در سطح کشور باشد.


1403/05/04
13:29:05
itemprop="bestRating">5
268
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد