وبلاگ آفتاب

باد و بارش در ارتفاعات کشور

باد و بارش در ارتفاعات کشور

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بارش برف و باران در ارتفاعات کشور اطلاع داد و نسبت به اجتناب از کوهنوردی و دره نوردی سفارش کرد.



صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیشبینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ مهر) اظهار نمود: فعالیت موج بارشی به شکل ابرناکی و مه آلود بودن مناطق کوهستانی ( کاهش دید افقی و عمودی)، وقوع بارش و رعد و برق و افزایش سرعت باد در ارتفاعات البرز بخصوص در دامنه های شمالی البرز غربی، مرکزی و شرقی، ارتفاعات شرقی اردبیل و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق و بارش برف در قله های مرتفع پیشبینی می شود. شدت بارش ها به شکل منطقه ای می تواند منجر به جاری شدن سیلاب در شیب های کوهستانی، رانش و لغزش زمین، ریزش سنگ و احتمال طغیان رودخانه ها شود.

او سفارش کرد: در این شرایط جوی اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی و دره نوردی، حضور در حاشیه رودخانه ها و انجام پروازهای تفریحی در این مناطق سفارش می شود.

به گفته ضیاییان در دیگر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد بخصوص طی پس از ظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم ترین پدیده جوی است که در بعضی نواحی با خیزش گرد و خاک همراه می باشد.

او در رابطه با وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهار داشت: پنجشنبه و جمعه ارتفاعات تهران صاف تا نیمه ابری، همراه با وزش باد گاهی شدید می باشد.

ضیاییان در انتها با بیان اخطار نسبت به افت دمایی در نیمه شمالی کشور اظهار نمود: با عنایت به افت دمایی بخصوص طی ساعات غروب تا اوائل بامداد در نیمه شمالی کشور، جهت تردد در مناطق کوهستانی همینطور کمپینگ و شب مانی، به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب سفارش می شود. با عنایت به شرایط فصلی ریزش سنگ، در انتخاب محل کمپینگ و مسیر تردد و صعود، اقدامات ایمنی لحاظ شود.




منبع:

1403/07/12
11:47:08
itemprop="bestRating">5
145
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد