تاثیر ایجاد نشاط در مدارس بر رشد ابعاد وجودی دانش آموزان
به گزارش وبلاگ آفتاب، کارشناس مسائل آموزش وپرورش با اعلان اینکه شادابی و نشاط در مدرسه موجب رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می شود اظهار داشت: چنانچه یک پس از این ابعاد گرفتار لطمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش آموز به توانایی ها و شایستگی های کامل دست نخواهد یافت.
باقر امیری در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه در گذشته مدرسه شاداب و با نشاط برای دانش آموزان یک آرزو بود اظهار داشت: دانش آموز با ورود به مدرسه و یا کلاس درس با نخستین چیزی که روبرو می شد چوب روی میز معلم بود و امکان نداشت روزی از آن چوب ضربه ای به دانش آموزی وارد نشود.
وی با اعلان اینکه همین طور داشتن یک مدیر خوش اخلاق و یا معلم مهربان در گذشته برای دانش آموزان یک رویا بود اضافه کرد: هر روزی که معلم و یا مدیر لبخند می زد تعجب در چهره دانش آموزان وجود داشت که چه اتفاقی افتاده مدیر و یا معلم لبخند می زنند.
این کارشناس آموزش وپرورش با اعلان اینکه در گذشته همه چیز برمبنای امر و نهی بود افزود: بطور خلاصه مدرسه در ذهن دانش آموز مانند یک پادگان بود که هر حرکت بی برنامه ای تاوان زیادی به همراه داشت و همه تنبیه می شدند.
امیری با اعلان اینکه شادابی و نشاط در مدرسه موجب رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می شود اظهار داشت: چنانچه یک پس از این ابعاد گرفتار لطمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش آموز به توانایی ها و شایستگی های کامل دست نخواهد یافت.
وی با اعلان اینکه مدرسه یک موقعیت اجتماعی برای یادگیری و آماده سازی دانش آموزان برای بر عهده گرفتن مسئولیت های اجتماعی است اضافه کرد: در این محیط دانش آموزان خیلی از رفتارهای اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و.... را یاد می گیرند و یکی از این رفتارها شاد بودن است. محیط شاداب، موجب می شود ذهن انسان پویا، زبان گویا و استعداد شکوفا شود.
این کارشناس آموزش وپرورش با اعلان اینکه کار تعلیم و تربیت در یک جمله یعنی «شوق زندگی کردن» افزود: رشد پایدار در گرو شادی پایدار می باشد و این شادی باید در مدارس ایجاد و مدیریت شود. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهمست که تغدیه خوب، محبت کردن و نگهداری از او اهمیت دارد برای اینکه سلامت روحی، روانی و جسمانی او را تامین می کند.
امیری با اعلان اینکه یکی از ارکان یادگیری دانش آموزان بازی و شادی است عنوان کرد: غم و شادی در زندگی لازم و ملزوم همدیگر هستند و اینها را دانش آموزان در مدرسه یاد می گیرند. معتقدم هر روزی که مدیر حالش خوب و خوش اخلاق باشد مجموعه مدرسه هم حال خوبی دارند برای اینکه مدیر این حس را با رفتار و کردارش به مدرسه تزریق می کند به همین دلیل مجموعه آموزش وپرورش باید تلاش کند شور و نشاط را به مدرسه منتقل کند تا خدای نکرده دانش آموزانی کینه ای، لجوج، عقده ای و بهانه جو را تحویل جامعه ندهیم.
وی عنوان کرد: ضمیر دانش آموز صاف و ساده بوده و به دور از اغراض و اهداف سیاسی است، بیایید در کنار مدرسه برای تربیت و اعتلای رشد دانش آموزان تلاش نماییم نه این که از رفتار دانش آموزان برای امورات دنیوی استفاده نمائیم. مدرسه جای یادگیری و تعلیم و تربیت است و جایی برای رسیدن به اهداف زود گذر دنیوی نیست.
او در آخر اظهار داشت: شور و نشاط حق طبیعی هر انسانی و به ویژه خردسالان است و هیچ کسی نمی تواند آنها را از این نعمت خدادادی محروم کند.
منبع: aftablog.ir
itemprop="bestRating">5
29
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب